Κινητικότητα στο Δουβλίνο στο πλαίσιο Προγράμματος Erasmus+
Κατά το διάστημα 23 – 30 Απριλίου 2023, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας Κοντού Θεοδώρα (ΠΕ07) και Κουκουρίκου Στυλιανή (ΠΕ86) συμμετείχαν σε δραστηριότητα κινητικότητας στο εξωτερικό στο πλαίσιο Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ ΚΑ1 που υλοποιεί το σχολείο μας με τίτλο “Χτίζοντας ένα Σύγχρονο Ευρωπαϊκό Σχολείο μετά την πανδημία COVID-19 – Προετοιμάζοντας τους Πολίτες του Αύριο” (κωδ. 2022-EL01-KA122-SCH-000076364) μετά από έγκριση χρηματοδότησης 19.130 € από το ΙΚΥ (Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών).
Οι παραπάνω εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν επιμορφωτικό πρόγραμμα διάρκειας 6 ημερών στη Βαρκελώνη με θέμα “Drama Techniques: Developing Self-Expression, Communication and Social Skills for All Students” που υλοποιήθηκε από τον συνεργαζόμενο φορέα υποδοχής Europass Teacher Academy . Αναλυτικότερα, οι θεματικές του σεμιναρίου ήταν:
- Τεχνικές δραματοποίησης ως τρόπος επικοινωνίας και συνεργασίας
- Τεχνικές συγκέντρωσης (ασκήσεις μνήμης, ρυθμός, αντανακλαστικά)
- Διαφορετικές πτυχές της γλώσσας του σώματος και της φωνής
- Παιχνίδια αυτοσχεδιασμού και εφαρμογή στη σχολική τάξη
- Process drama – Το “ταξίδι” της δραματοποίησης
- Role – on – the – Wall (δημιουργία χαρακτήρα)
- Soundscapes (παραγωγή ήχων)
- Tableux ( παγωμένες εικόνες)
- Teacher – in – Role ( εκπαιδευτικός σε ρόλο)
- Hot – Seating (συνέντευξη χαρακτήρα)
- Σχέδια μαθήματος με δραματοποίηση
Στο σεμινάριο συμμετείχαν και εκπαιδευτικοί από την Ιταλία και τη Γερμανία, δάσκαλοι και εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από την Καρδίτσα καθώς και εκπαιδευτικοί ειδικών σχολείων επαγγελματικής εκπαίδευσης (ΕΝΕΕΓΥΛ) από τη Ρόδο και τον Βόλο. Έτσι, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας είχαν τη δυνατότητα να αλληλεπιδράσουν με Έλληνες και Ευρωπαίους συναδέλφους τους που προέρχονται από διαφορετικές βαθμίδες εκπαίδευσης μέσα από εκπαιδευτικές, βιωματικές και παιγνιώδεις δραστηριότητες που έλαβαν χώρα στις εγκαταστάσεις του φορέα υποδοχής. Επιπλέον, ήρθαν σε επαφή με τα εκπαιδευτικά συστήματα και τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας διαφορετικών τύπων σχολείων, ελληνικών και άλλων χωρών και αντάλλαξαν ιδέες και καλές πρακτικές.
Παράλληλα, μέσα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε η επαφή με έναν άλλο ευρωπαϊκό πολιτισμό, την ιστορία, τις παραδόσεις και τις συνήθειες των Ιρλανδών, ενώ αναδείχθηκαν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των λαών. Μάλιστα, διαπιστώθηκε ότι οι κάτοικοι του Δουβλίνου έχουν πολλά κοινά στοιχεία με τους Έλληνες στη φιλοξενία, στην εξωστρέφεια, στην ιδιοσυγκρασία και στον τρόπο ζωής. Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί επισκέφθηκαν διάφορα αξιοθέατα του Δουβλίνου και συγκεκριμένα το Κάστρο του Δουβλίνου, τον καθεδρικό ναό του Αγίου Πατρικίου, τον καθεδρικό ναό της Εκκλησίας του Χριστού και μουσεία (EPIC – Ιρλανδικό Μουσείο Μετανάστευσης, Εθνική Πινακοθήκη, Μουσείο Φυσικής Ιστορίας). Ακόμη, περιηγήθηκαν στο πάρκο St Stephens Green, σε ιστορικές γειτονιές του κέντρου του Δουβλίνου και στο σπίτι που έζησε ο σπουδαίος συγγραφέας William Butler Yeats και περπάτησαν στην αποβάθρα (docklands) και στις γέφυρες του ποταμού Liffey. Τέλος, πραγματοποίησαν δύο εξορμήσεις στην Επαρχία της Ιρλανδίας και συγκεκριμένα στο Howth και στο κτήμα Powerscourt στο Wicklow.
Μέσα από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα κινητικότητας επιτεύχθηκαν πολλαπλά οφέλη σε μορφωτικό, παιδαγωγικό και πολιτιστικό επίπεδο, ενδυναμώθηκε η ευρωπαϊκή παιδεία των εκπαιδευτικών και ενισχύθηκε η ευρωπαϊκή διάσταση του σχολείου μας. Με την επιστροφή τους στην Ελλάδα, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί θα εφαρμόσουν την αποκτηθείσα γνώση και εμπειρία στα γνωστικά αντικείμενα της ειδικότητάς τους και θα ανεβάσουν θεατρική παράσταση με ομάδα μαθητών.
Μέσα από το πρόγραμμα Erasmus+, στοχεύουμε στην αναβάθμιση του σχολείου μας σε έναν σύγχρονο ευρωπαϊκό οργανισμό χτίζοντας ένα περιβάλλον στο οποίο τα παιδιά ενθαρρύνονται, εκφράζονται και προετοιμάζονται για το μέλλον. Επιπλέον, ευελπιστούμε ότι, μετά από το ευρωπαϊκό αυτό “άνοιγμα”, θα ακολουθήσουν και άλλες δράσεις και συνεργασίες που θα ενισχύσουν περαιτέρω την παρουσία του σχολείου μας στον ευρωπαϊκό χώρο.