Κινητικότητα στη Βαρκελώνη στο πλαίσιο Προγράμματος Erasmus+
Κατά το διάστημα 4 – 11 Δεκεμβρίου 2022, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας Δεμερτζή Τριανταφυλλιά (ΠΕ06), Καϊμασίδης Χαράλαμπος (ΠΕ02), Κοντού Θεοδώρα (ΠΕ07) και Κουκουρίκου Στυλιανή (ΠΕ86) συμμετείχαν σε δραστηριότητα κινητικότητας στο εξωτερικό στο πλαίσιο Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ ΚΑ1 που υλοποιεί το σχολείο μας με τίτλο “Χτίζοντας ένα Σύγχρονο Ευρωπαϊκό Σχολείο μετά την πανδημία COVID-19 – Προετοιμάζοντας τους Πολίτες του Αύριο” (κωδ. 2022-EL01-KA122-SCH-000076364) μετά από έγκριση χρηματοδότησης 19.130 € από το ΙΚΥ (Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών).
Οι παραπάνω εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν επιμορφωτικό πρόγραμμα διάρκειας 6 ημερών στη Βαρκελώνη με θέμα “Digital Citizenship and Media Literacy: Sharing the Responsibility” που υλοποιήθηκε από τον συνεργαζόμενο φορέα υποδοχής Europass Teacher Academy . Αναλυτικότερα, οι θεματικές του σεμιναρίου ήταν:
- Ασφαλής χρήση του διαδικτύου, online πλατφόρμες και εφαρμογές gamification για ασφαλή περιήγηση.
- Προσωπικά δεδομένα, διαμοιρασμός και χρήση από τρίτους.
- Ενεργητική και παθητική χρήση του διαδικτύου.
- Ψηφιακές συνήθειες, ισορροπία στη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (ΜΚΔ), εθισμός στο διαδίκτυο.
- Το ψηφιακό μας αποτύπωμα.
- Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και περιβάλλον.
- Ψηφιακές συνήθειες, ισορροπία στη χρήση των ΜΚΔ, εθισμός στο διαδίκτυο.
- Διαδικτυακός εκφοβισμός.
- Fake news.
- Κοινωνικοσυναισθηματική μάθηση – Social and Emotional Learning (SEL), Learning Agreements.
Στο σεμινάριο συμμετείχαν και εκπαιδευτικοί από την Ιταλία, τη Γερμανία και την Κροατία. Έτσι, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας είχαν τη δυνατότητα να αλληλεπιδράσουν με Ευρωπαίους συναδέλφους τους μέσα από εκπαιδευτικές, βιωματικές και παιγνιώδεις δραστηριότητες που έλαβαν χώρα τόσο στις εγκαταστάσεις του φορέα υποδοχής όσο και σε εξωτερικό χώρο (Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης). Επιπλέον, ήρθαν σε επαφή με τα εκπαιδευτικά συστήματα και τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας των σχολείων άλλων χωρών και αντάλλαξαν ιδέες και καλές πρακτικές.
Παράλληλα, μέσα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε η επαφή με έναν άλλο ευρωπαϊκό πολιτισμό, την ιστορία, τις παραδόσεις και τις συνήθειες τόσο των Ισπανών όσο και των Καταλανών, ενώ αναδείχθηκαν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των λαών. Επιπλέον, η ομάδα επισκέφθηκε διάφορα αξιοθέατα της Βαρκελώνης και συγκεκριμένα μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς (εκκλησία Σαγράδα Φαμίλια, γοτθικός καθεδρικός ναός του Τιμίου Σταυρού και της Αγίας Ευλαλίας), διάσημα δείγματα της αρχιτεκτονικής του Αντόνι Γκαουντί (Casa Batlio, La Pedrera), μουσεία με έργα ζωγραφικής και γλυπτικής του Picasso και μοντέρνας τέχνης του Miro, το Ενυδρείο και το Camp-Nou. Ακόμη, περιηγήθηκε σε διάσημες περιοχές της πόλης όπως η οδός Las Ramblas και η Barceloneta, ανέβηκε στον λόφο του Montjuic με τελεφερίκ, ενώ ξεναγήθηκε στην ιδιαίτερη αλλά λιγότερο γνωστή περιοχή “Barrio de Gracia”.
Μέσα από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα κινητικότητας επιτεύχθηκαν πολλαπλά οφέλη σε μορφωτικό, παιδαγωγικό και πολιτιστικό επίπεδο, ενδυναμώθηκε η ευρωπαϊκή παιδεία των εκπαιδευτικών και ενισχύθηκε η ευρωπαϊκή διάσταση του σχολείου μας. Με την επιστροφή τους στην Ελλάδα, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί θα εφαρμόσουν την αποκτηθείσα γνώση και εμπειρία στα γνωστικά αντικείμενα της ειδικότητάς τους, υλοποιώντας μαζί με τους μαθητές και τις μαθήτριες δραστηριότητες που θα εμπλουτίσουν το μάθημα και τη σχολική ζωή γενικότερα. Ταυτόχρονα, θα υλοποιήσουν δράσεις ενδοσχολικής επιμόρφωσης για την καλύτερη διάχυση του προγράμματος και των αποτελεσμάτων του.
Μέσα από το πρόγραμμα Erasmus+, στοχεύουμε στην αναβάθμιση του σχολείου μας σε έναν σύγχρονο ευρωπαϊκό οργανισμό χτίζοντας ένα περιβάλλον στο οποίο τα παιδιά ενθαρρύνονται, εκφράζονται και προετοιμάζονται για το μέλλον. Επιπλέον, ευελπιστούμε ότι, μετά από το ευρωπαϊκό αυτό “άνοιγμα”, θα ακολουθήσουν και άλλες δράσεις και συνεργασίες που θα ενισχύσουν περαιτέρω την παρουσία του σχολείου μας στον ευρωπαϊκό χώρο.
Επιμέλεια κειμένου: Κουκουρίκου Στέλλα
Επιμέλεια βίντεο: Δεμερτζή Φιλιώ